fredag 7 januari 2011

Vilka pet ska man ha som hunter?

Jag har kört med min katt och min varg ända fram tills nu. Katten har jag faktiskt haft sedan Stranglethorn Vale på level 30 så vi har fått uppleva en hel del äventyr tillsammans. Men från och med Cataclysm så get olika djur olika buffar till den grupp man spelar med. Jag har inte brytt mig om detta så länge jag bara levlat men om man nu ska börja köra en och annan instans så förutsätter kanske de andra deltagarana att man har rätt djur framme vid de olika fajterna beroende på vad de andra gruppmedlemmarna tillhör för klass. Jag hittade detta diagram på nätet som beskriver vilka djur passar bäst för olika klasser. Jag kommer i första hand koncentrera mig på de tre i det vänstra benet då jag är beastmaster. Alltså ett djur för ferocity (DPS), ett för tenacity (tank) och ett för cunning (heal). Det blir till att ge sig ut på jakt efter dessa och fylla på i stallet. Sedan ska jag ta tag i det vänstra benet och skaffa mig en raptor eller serpent, wolf har jag redan, en ravager, en dragonhawk eller wind serpent, cat har jag redan och slutligen en hyena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar