onsdag 12 januari 2011

Mitt pet dog i Tol Barad!

Jag har börjat göra dagliga quester i Tol Barad för jag funderar på att skaffa denna trinket och sedan denna crossbow och kanske denna polearm. Jag har sedan tidigare noterat att när jag tar fram mitt pet, antingen via Call Pet eller att hoppa av min mount (så petet spawnar automatiskt), så har djurets hälsa tagit en liten stund på sig att komma upp i rätt värde. Det har hittills inte varit något problem då de mobs jag mött på det sättet inta har slagit tillräckligt hårt och jag trodde också att det var en presentationsbug och inte ett egentligt problem. Men i Tol Barad råkade jag flera gånger ut för att mobben slog så pass hårt att djuret dog av första attacken. Detta är tydligen känd bug som diskuterats på olika forum men det finns ingen information från Blizzard om eller när detta fel ska åtgärdas. I nuläget är det enda man kan göra att antingen se till att ha petet framme hela tiden, d.v.s. gå eller springa omkring i Tol Barad (vilket tar tid) eller se till att man själv skaffar sig den första aggro så petet hinner återfå sin rätta hp. Detta kan man göra genom att skjuta först och chansa på att petet inte hinner få aggro innan hälsan är återställd eller helt enkelt vänta med att sända in petet i striden ett par sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar