tisdag 25 januari 2011

15-minutersvarningen i Tol Barad

Jag passade på att göra de dagliga questerna i PVP-delen av Tol Barad för ett par dagar sedan när vi hade kontroll över ön. Jag trodde jag hade relativt gott om tid när jag var nere i en fängelsehåla och questade. När det är en kvart kvar till nästa fajt kommer det upp ett meddelande på skärmen med en fråga om jag vill ställa mig i kö till nästa PvP-omgång. Jag svarar nej och springer för att lämna in questerna som jag precis hunnit färdigt med. Dröm om min förvåning när jag ska lämna fängelsehålan för att lämna in mina quests och finner att fängelset är låst! Med mig kvar inne! Hittade inget sätt att ta mig därifrån. Nåväl, jag får väl använda min hearthstone och ta mig till Stormwind och direkt återvända till Tol Barad tänkte jag. Sagt och gjort. Till SV och sedan tillbaka, men när jag ska springa in och lämna questerna med vad jag trodde var ett par minuter tillgodo så är det gallret vid bron stängd till hela området. Jag fick vänta till vi hade kontroll över Tol barad nästa gång för att lämna in questerna.

Nu såg jag i den senaste patchinformationen att det snart ska gå att lämna in dessa quester i det öppna området, alltså Baradin Basecamp.

Men för att undvika detta besvär med att behöva ta omvägen över Stormwind för att komma tillbaka till Baradin Basecamp om man blir inlåst i någon av hålorna så ska man se till att vara klar med questerna därnere minst en kvart innan nästa PvP-omgång.

Uppdatering 27/1: Har råkat ut för det ytterligare en gång och vad jag kunde se så försvann alla questmobs i samband med 15-minutersvarningen. Jag kom dock på att jag kunde hoppa ner i vattnet vid den stängda bron och simma över till den andra ön och komma iland vid Baradin Basecamp för att slippa använda min hearthstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar