tisdag 11 januari 2011

Item level 333

Som ni ser på bilden från WoW-armory har jag nu kommit upp till en item level på 333. För att raida sägs det att man ska ha minst 349 så det är en bra bit kvar till den nivån. Som det verkar är man tvungen att köra heroicinstanser för att få tillräckligt bra utrustning, där krävs det 329 i genomsnittslig item level för att komma in och det ligger jag precis över. Det jag nu har på mig har jag skaffat via quester, reputation och PvP. Största bristen finner jag på trinketsidan och en av ringarna, men inte ens uppgraderingar där kommer att räcka, utan det krävs att de flesta delarna av utrusningen ligger på 349 (Se PvP-delarna som ligger på 352 t.ex.) Det innebär att jag kommer behöva byta ut i stort sett all min utrusning för att någonsin kunna raida i Cataclysm och det är en stor skillnad mot Burning Crusade där jag kunde göra hyfsat i från mig i Karazhan efter att ha samlat på mig motsvarande utrustning som jag nu har på mig. Då fanns det alltså möjlighet att skaffa sig utrustning utanför heroicinstanser och sedan koncentrera sig på Karazhan som för övrigt var en fantastiskt bra och rolig raidinstans. Nu blir man mer styrd tycker jag. Samtidigt kanske det är bra att man tvingas gå via instanser för att raida. Detta gör att man måste samarbeta och lära sig sin klass på ett helt annat sätt än tidigare. Mer som det var i WoW Vanilla (level 60) tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar