tisdag 30 november 2010

Tjäna guld

Så vad ska man då göra affärer med i 4.0.3 och i kommande Cataclysm? Precis som ett flertal andra (visar det sig) så hade jag tänkt att tjäna det mesta på att tillverka Netherweave Bags med en av mina alts som har tailoring. Det blev tuffare än jag tänkt mig men jag har under lång tid samlat på mig material så jag har väldigt låga tillverkningskostnader och därför också hyggliga marginaler. Det är dessutom så att en av de andra regelbundet köper upp mina väskor för att sedan sälja dem dyrt under sennatten när jag inte är online och kan bevaka AH. Men som sagt. Jag gör acceptabel vinst på min försäljning och han gör väl också vinst antar jag. Dock ser det ut som han har ännu mindre marginaler än vad jag har. Något jag inte hade förväntat mig har dock inträffat. Priset på Borean Leather har plötsligt rasat i pris från att under fler månader ha legat väldigt högt. Detta gör att jag på min maingubbe som är leather worker kan tillverka Heavy Borean Leather som sedan gör att jag kan tillverka miningväskan samt armor kits för dessa har inte följt med nedåt i samband med att Borean Leather har blivit billigare. Detta gör att jag får extremt fina marginaler och drar in en hel del guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar