torsdag 4 november 2010

Disconnects

Sedan patchen (eller de rolling restarts) som gjordes i onsdags har jag får problem med disconnects. Jag hinner bara spela några minuter och ibland inte ens det innan jag blir utloggad. Jag har googlat på det och det verkar vara ett problem som ganska många fått i och med patchen 4.0.1. Jag har haft enstaka utloggningar innan i onsdags men sedan dess får jag dem hela tiden. Inte kul alls. En del verkar tro att det hänger ihop med onormalt hög latency men det sambandet har inte jag sett. Hoppas bara det inte dröjer alltför länge innan Blizzard får ordning på detta. Får väl roa mig med Starcraft 2 så länge.


Hittade detta på ett forum. Ska kolla det ikväll.
Since patch 4.0.1 hit, I have been getting random disconnects followed by an insanely long loading screen (stuck at 100% for a good 5 minutes each time). It was an infuriating problem because it would cause deserter and even get me kicked from groups and raids. After reading the technical support forums almost daily, I believe I have found a solution to the problem. Also, if you are having other weird problems with the game, this solution may work for you (LUA errors come to mind). Anyways, go into your World of Warcraft folder and open up the Interface folder. Delete all the Addons that are named "Blizzard-blah blah blah". This will not mess with anything in game, and should fix the random disconnects. I have had no disconnects since I did this fix yesterday, so it seems to be working so far. Hopefully it works for you!


Peppar, Peppar. Gjorde precis som han beskrev och ikväll har jag inte haft några problem över huvud taget!!
Uppdatering 5/11 - Problemen tillbaka, men de add-ons som skulle tas bort är också tillbaka i och med omstart av WoW. Ska testa ikväll igen.


Uppdatering2 5/11 - Problemen kvarstår. Då är det väl kanske hög latency som är boven ändå :(
Uppdatering3 5/11 - Testat att uppdatera till nya grafikdrivrutiner och än så länge har jag inte fått nån ny disconnect. Vi får se om det håller i sig.
Uppdatering 6/11 - Nya Disconnects. Lutar åt hög latency i alla fall. Men det finns massor med människor som har samma problem har jag sett. En liten tröst i eländet att man inte är ensam.


Uppdatering 14/1-2011 Har fortfarande problem med återkommande disconnects. Vissa dagar är det inga problem alls medan andra dagar så blir man utkastad väldigt ofta. Min teori är att det har att göra med att farten på min internetuppkoppling varierar från dag till dag beroende på belastning och det i samband med lite sämre latency gör att det kopplar ner. Jag har provat att uppdatera grafikdrivrutiner m.m. Men det verkar inte göra så stor skillnad. Jag ska kolla ikväll om 'blizzard-mapparna' har återkommit och prova med att ta bort dem igen.   


Uppdatering 26/1: har hittat tips att man ska plocka bort cache-mappen som ligger under worldofwarcraft-mappen. Har också sett någon som trodde det kunde ha att göra med ens router och att den kan behöva startas om eller uppdateras. Ska prova omstart ikväll. 


Tipsa gärna om du har några andra ideer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar