måndag 1 november 2010

Bakgrund

Som jag skriver i min presentation kommer jag i denna blogg ta upp mina erfarenheter av att spela World of Warcraft - Cataclysm. I första hand ur en hunters perspektiv även om jag har flera alt-karaktärer. Jag har även en mage på level 80 och ett flertal alts på lägre nivåer. (Druid 50+, Death Knight 58+, Priest 20+ och en samling bankalts) Jag spelar huvudsakligen på Alliance-sidan, men har även några horde-karaktärer.
Det andra perspektivet jag kommer att skriva ur är som spelare på AH. Auction House är nästan ett spel i sig där det gäller att tjäna guld. Ett mål jag hade vara att nå levelcap innan expansionen kom. Men konkurrensen har hårdnat betydligt och jag ligger i nuläget på ca +145K Guld. Levelcap låg på dryga 217K guld. (en teknisk begränsning som många programmeringskunniga förstår sig på då det är det högsta tal som kan lagras i ett 32 bitars signed integerfält). Från patch 4.0.1 som precis släppts så finns det en ny goldcap som ligger på 999.999,999 guld. Läs här på wowwiki http://www.wowwiki.com/Money#Types_of_coins för exakta värden. Men numera måste man alltså satsa på att bli miljonär istället. (vilket en del i och för sig redan lyckats med)

Som hunter har jag ställts inför ett antal förändringar i samband med de patchar som förberett för expansionen. Bl.a. har Intellect ersatts med Focus och det ska bli väldigt intressant att se hur det kommer att påverka min spelstil. Talent tree har förändrats precis som för alla andra. Även Glyph's har förändrats. En stor fördel är att man som hunter numera har snabb tillgång till flera pets. Fyra stycken i nuläget och en femte vid level 85. Även stallet har utökats. Systemet med pets har förändrats på så sätt att jag nu bör levla några fler pets eftersom olika husdjur kommer kunna ge olika fördelar (buffar). Både för mig som solospelare men även i grupp med andra spelare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar