tisdag 16 november 2010

Elemental Invasion tisdag

Nu börjar det dra ihop sig verkar det som. Igår gjorde jag den nya questlinen rörande invasionen. Imorse när jag loggade in så hade Stormwind förändrats. Sandsäcksbarrikader överallt. Inget AH och inga brevlådor och på flera ställen in staden så fanns det olika höglevlade elementals som tog kål på allt i närheten. Mina bankalts dog på fläcken och jag kunde inte springa tillbaka till mitt lik för att väcka upp dem, utan jag fick återuppväcka dem på gravplatsen. Nyfiken som jag är så gick jag ändå tillbaka men det är inte mycket man kan göra i Stormwind för tillfället. Inne på Innet så har två Mage-NPC öppnat upp en räddningsportal som jag tog mig ut med och hamnade vid statyn vid Valley of Heroes.
Därefter loggade jag in i Ironforge med en alt. Mellan AH och banken fanns det två stycken portaler. En till respektive elemental boss. Motsvarande skulle nog öppna sig i Stormwind också när väl invasionsförsöket slagits tillbaka. Jag loggade även in i Booty Bay med en annan alt men där har ännu inget hänt utan där gick det att handla på neutrala AH och göra bankaffärer som vanligt. Men mycket verkar vara på gång redan innan Cataclysm startar. Här kan du läsa mer om hur den sista fasen fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar