måndag 22 november 2010

Auction House under invasionen

En sak som allvarligt stör affärerna och möjlighet till att tjäna guld så här de sista självande veckorna innan Cataclysm är de ständigt återkommande invasionerna av de stora städerna. Så fort invasionen drar igång så försvinner auktionsförrättarna och alla brevlådor. Det enda stället man kan göra affärer på är det neutrala AH och där är ju som alla vet aktiviteten inte speciellt hög. Varje gång man loggar in så finns det alltid en risk att man är mitt i invasionen och då måste hela staden rensas från elementals innan det går att göra affärer igen. Detta har tillsammans med det jag skrev i förra posten, saktat ner mitt inflöde av guld ordentligt. Det jag brukar göra när jag loggar in och ser att en invasion håller på är att antagligen hjälpa till att rensa med min Main, eller så loggar jag in på en alt och åker runt och samlar blommor eller mineraler för att sälja eller skicka till min alt som har inscription.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar