fredag 17 december 2010

Professional Illustrious Grand Master

Så var det första (och antagligen det enklaste) av mina mål avklarade. Igår nådde jag 525 i skinning och fick samtidigt achievement Professional Illustrious Grand Master. Skinning points får man ju av bara farten när man spelar och dödar djur (mestadels fiskar i Vash'Ir), förutsatt att man tar sig tid att skinna också. Har även fått mycket gratis då det ofta ligger döda djur efter någon annan spelare. Tyvärr är inte alla spelare så nogranna med att loota allting på djuret. Om något lämnas kvar (antagligen grått vendor trash) så går det inte att skinna. Hur man nu kan lämna ens grå items, för det ger ju också guld när man säljer det till en vendor. Och många bäckar små blir till slut ett helt kassavalv med guld. Jag vet att många skyller på att de har fullt i väskorna och inte kan bära med sig mer, men det är bara dålig planering enligt min åsikt. Då är man antingen för snål för att skaffa sig rymliga väskor eller också släpar man omkring på alldeles för mycket skräp redan från början. För hur mycket behöver man egentligen?
Jag ska ta och räkna ihop mitt guld i helgen för att se om jag kommit tillbaka till nivån innan Cataclysm startade (det kostade ju en smärre förmögenhet att uppgradera färdigheter för att inte tala om den snabbare flygförmågan som gick till 4000G och det var ju ändå med rabatt då jag är exalted med en hel massa factions), och det ger ju rabatt på alla inköp med 20%. Inte att förakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar