söndag 19 december 2010

Lättare att tjäna guld i Cataclysm















Jag upplever att det är betydligt lättare att tjäna guld i Cataclysm än det varit någonsin tidigare. Jag har sedan jag började spela expansionen dragit in i runda slängar 13.000-14.000 guld netto. Då har jag ändå haft fokus på att questa och inte alls så mycket på att stå på AH och göra affärer. I den här takten är en gold cap på en miljon guld inte onåbar för en sån som jag, men jag antar att intjäningstakten kommer att sjunka allteftersom nya spelare börjar göra affärer igen. Det jag tjänat mest guld på är försäljning av väskor av olika modeller. Inte bara Netherweave Bags utan väskor av alla sorter. Det gäller bara att försöka hålla lite koll på vilka väskor som är efterfrågade på servern och att se till att hålla ett jämnt men ganska lågt inflöde av nya för att priserna ska hålla sig uppe. Jag håller också hela tiden koll på vad materialet till väskorna kostar så jag vet när det är dags att fylla på förrådet eller till och med sälja materialet om det lönar sig bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar