måndag 20 december 2010

Level 83

Det blev precis som jag trodde. När alla quester i Vash'Ir var klara och jag fick min achievement 20,000 Leagues Under the Sea så låg jag på över 90% på level 82. Det tog inte många quester i Mt Hyjal innan jag dingade 83. Questerna där känns lite för enkla nu (förutom en helt omöjlig som utspelar sig i Blackwing Lair) Den får jag nog vänta med eller se till att göra tillsammans med några stycken.

Vet ännu inte riktigt om jag ska köra igenom alla quester i Mt Hyjal eller om jag ska fortsätta någon annanstans. Jag läste en annan blog och där rekommenderades det att man inte skulle köra klart eftersom fasningen gör att vissa delar blir tomma på mobs när man kommit vidare i questserien.

Jag hittade ett perfekt ställe att skinna på. Massor av scraps, Savage Leather och Blackened Dragonscale att skinna från redan dödade mobs. Respawns hela tiden dock som gör att man själv slåss rätt mycket också. De säljer fantastiskt bra på AH så bara inatt gjorde jag ca 1.300G.

Jag tycker att questandet känns lite väl linjärt i Cataclysm. Man måste hela tiden bli klar med en quest för att komma vidare. Det verkar bara vara en tre, fyra olika questlinjer man följer hela tiden och det gör det hela lite tråkigare än förr ärligt talat. Dock har man ju inga problem med questloggen. Loggen riskerar aldrig att fyllas upp till max (25 samtidigt pågående eller inte inlämnade quester som max).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar