tisdag 7 december 2010

Första intrycket

Så har jag då fått det installerat. Gick som en dans. Passade på att uppgradera Leatherworking, First Aid, Cooking, Fishing, Flying och Archeology. Går väldigt mycket guld att uppgradera allting. Tur att man är stadd vid kassa så man slipper prioritera. Fick direkt en quest när jag loggade in att ta mig till nordöstra delen av Stormwind. Där fick jag ett par nya quester. Bl.a. en som innebär att ta båten till Vashj'Ir. Ganska lång väntan på båten, men det är samtidigt ett event där man får höra soldaterna prata och förberedea sig för strid. Sedan följer båtresan som tar ett par minuter (när man väl har hittat dit så kan man i fortsättningen ta sig dit via en portal från Stormwind, ligger lite nordväst om Stormwind Keep). Väl framme börjar undervattenskriget. Massor med Nagas och andra fulingar som vill bråka. Märker att jag blivit ringrostig när det gäller att fajtas mot höglevlade motståndare men det kommer nog tillbaka vad det lider. Hittade ett fartyg som fungerar som quest hub så där blir jag nog en stund. Dyk bara ner under vattnet och simma lite norrut. Därnere ligger ett skepp upp och ner under vattnet. Det kommer bubblor från det så man ska veta vilket det är. Dyk bara ner under skeppet och ta dig in. Där börjar första questen. Lite ovant att fajtas under vattnet. Precis som i verkligheten så blir perspektivet lite annorlunda, men man vänjer sig snart. Jag har skinning på min maingubbe så han hade fullt upp att städa upp efter andra. Inser att jag missade att lära mig nya nivån av skinning så jag får inga poäng när jag skinnar. Får tänka på det nästa gång jag är i Stormwind. Mängden spelare gör att att mobsen respawnar i princip omedelbart, vilket gör det besvärligt att hitta bra platser att slåss på i röran. Ofta får man flera stycken på sig under striden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar