söndag 3 april 2011

Gamla goldcap

Den gamla gränsen för hur mycket guld som en enskild karaktär kunde bära på sig låg på 214.748 guld, 36 silver och 46 koppar. Som ni ser på bilden ligger jag över den nivån trots att jag köpt motorcykel och en del andra mounts jag inte direkt behöver. Men det finns ju en achievement att få när man når upp till 100 mounts också. Jag ligger i nuläget på 73 mounts har jag för mig. Den nya Gold Cap-gränsen ligger på 999.999 guld, 99 silver och 99 koppar och dit är det ju en bit till.

4 kommentarer:

  1. Hej, Jag är en relativ ny spelare till WoW, började samma dag som cata kom ut, Jag undrar vad är ditt bästa tips för att tjäna dessa mängder guld du har?

    SvaraRadera
  2. Vilka proffesions har du för att tjäna så mycket pengar? Och om du farmar något: Vad farmar du?

    SvaraRadera
  3. Jag är skinner/Leatherworker lvl 525 på min hunter och med honom gör jag en del kläder, men inget jag tjänar speciellt mycket pengar på. De stora inkomsterna har jag gjort med mina altkaraktärer. Jag har Tailoring/Enchanting på lvl 375 på en och med honom tillverkar jag väskor och det har gett otroligt mycket guld i samband med expansioner och att folk skapar nya karaktärer som behöver väskor. Jag har också tjänat mycket på disenchanting och sedan sälja det som jag fått. På ytterligare en alt har jag alchemy/herbalism och även där har jag tjänat rätt mycket på att plocka blommor och sälja, men även av att göra potions till raider. Då sålde jag bäst när raidlocken hade släppt och många spelare behövde potions precis innan de skulle starta en ny raid. Till sist har jag mining på en alt och även det har sålt mycket på AH. Men det viktiga är att hitta billiga saker på AH och sedan antingen sälja dem på nytt med vinst eller tillverka något och lägga upp på AH

    SvaraRadera
  4. Ett tips är också att ha så pass stora väskor att man alltid kan plocka med sig all loot man får. Har sålt grå items och skräp och det har gett många tusen guld. Man ska aldrig lämna något efter sig. Skinna allt loota allt och sälj till vendors det som är grått. Resten kan man lägga upp på AH.

    SvaraRadera