tisdag 26 april 2011

Epic Moments 3

Jag startade som Night Elf hunter för nästan exakt 5 år sedan. Den första tiden tillbringade jag i Teldrassil och därefter Darnassus.
















Sedan flyttade jag över till Auberdine och levlade vidare där. Efter ett tag började det ständiga kutandet upp och nerför kartan kännas tråkigt och jag började känna att det var dags att se mig omkring lite i den stora vida världen. Jag hade besökt Menethil Harbor en gång som hastigast precis innan jag flyttade till Auberdine så det var dit jag tänkte mig att resa till att börja med. Sagt och gjort jag bordade båten till Menethil Harbor och klev iland. Snabbt hittade jag fligt pathen men kunde givetvis inte resa någonstans då jag inte hade några andra ställen att flyga till ännu. Jag sprang igenom staden för att se vad som fanns utanför, men fick raskt springa tillbaka när jag blev jagad av krokodiler med alldeles för hög level för mig. Jag sprang tillbaka till hamnen och hittade en ny båt som jag hoppade på. Tillbaka till Kalimdor visade det sig men till Theramore. Där fanns det heller inget att göra för en låglevlad hunter. Moloken tog jag båten tillbaka igen och tänkte att det är väl lika bra att ta jag tar mig tillbaka till Auberdine och levlar på. Dock sprang jag in på innet i Menethil för att handla proviant. (Kommer inte ihåg vad) Då ser jag i chatten att någon söker hjälp med att ta sig till Ironforge och att han får svar av en annan spelare att han kan eskortera honom. Jag hakar raskt på och efter ytterligare någon minut så har ett par till anslutit sig. Det var en paladin som erbjudit sig att eskortera oss. Han sa att vi skulle hålla oss nära honom hela tiden för att inte bli dödade. Sen satte vi iväg. Ut från staden, över bron och ut på landsvägen.









Vi sprang i grupp tätt ihop, men det tog inte lång stund innan en krokdil fick korn på oss låglevlade och gick till attack, men paladinen tog hand om krokodilen och vi kunde springa vidare. Så fortsatte vi med stopp då och då för att paladinen skulle rensa vägen åt oss. Efter en evighet kom vi fram till en tunnel.



















Vi fortsatte och efter en stund kom vi ut ur tunneln. Där väntade andra mobs på att ta oss av daga men paladinen röjde väg och vi sprang vidare in i nästa tunnel. Till slut, efter en uppåtklättring genom tunnlarna kom vi ut i ett snötäckt landskap. Vi var i Dun Morogh. Här var inte mobsen några problem och vi blev eskorterade till Ironforge. Jag var dock intresserad av att komma till Stormwind så jag frågade runt lite och blev hänvisad till 'tunnelbanan'. Efter lite letande hittade jag Tinker Town och Deeprun Tram och så bar det av igen.














Vågade knappt röra mig av rädsla att ramla av tåget men det gick bra och efter en stund var jag vid slutstationen. Efter lite letande hittade jag ut och då befann jag mig i Stormwind!
















En lång strapatsfylld resa var till ända och som jag skrev i första posten. Världen kändes enormt stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar