onsdag 9 mars 2011

Nytt grafikkort

Mitt gamla Nvidia grafikkort började bete sig underligt för ett litet tag sedan. Det var ett 7800GTS. I en gammal dator hade jag ett lite nyare kort som jag stoppade in temporärt. Det var ett Nvidia 8500GT. Till min förvåning hade det kortet betydligt sämre prestanda än det gamla vilket gjorde att jag fick ställa ner inställningarna i WoW rätt ordentligt. Inte kul att spela och det hackar trots det. Nu vet jag att WoW är ganska CPU-krävande, men jag vill ändå få tillbaka den grafikprestanda jag hade tidigare. Jag är inte speciellt kunnig på området så det blev till att googla ordentligt. Nu har jag beställt ett Radeon HD5670 som jag hoppas ska göra susen. Det låg inom mitt prisintervall och rekommenderades för WoW. Jag har heller inget för att köpa ett alltför flashigt kort då det skulle leda till större krav på strömförsörjningen tex. Jag beställde det i förrgår och har nu kunnat följa kortet på sin resa genom Sverige från Komplett.se och hem till mig. Igår natt var kortet i Örebro och blev sorterat. Nu i natt var kortet i Jönköping och blev återigen sorterat och nu på morgonen såg jag att brevavisering skickats ut till kund (mig alltså). Innebär detta att jag får kortet idag eller måste jag vänta ytterligare en dag innan jag får det? Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar