tisdag 1 mars 2011

Ny häst

Har precis skaffat mig en av två mounts från Baradin's Wardens. Den heter Reins of the Spectral Steed och är en genomskinlig häst. Nu har jag bara kvar att nöta ihop commendations till den sista. Reins of the Drake of the West Wind. Den kräver 200 commendations och jag har just nu ett trettiotal så det lär ta några dagar innan jag är klar där. Jag är lite sugen på att skaffa mig en motorcykel och köra runt med i Tol Barad, men det svider lite att lägga 16.000G på en sån, även om jag har resurserna till att köpa den. Jag jobbar ju också på att bli exalted med Ramkahen för att skaffa en eller båda kamelerna (Reins of the Brown Riding Camel eller Reins of the Tan Riding Camel) samtidigt som jag håller utkik efter 'bonuskamelen' Reins of the Grey Riding Camel som man har chans att få om man råkar stöta på en Mysterious Camel Figurine som eventuellt teleporterar en till The Steam Pools där man träffar på Domus the Camel-Hoarder. Om du besegrar honom så får du din grå kamel. Alla figuriner fungerar inte som teleporter, utan en del ger en hög med damm som visserligen ger 25G men ingen chans att skaffa den grå kamelen. Det är ju också så att när man skaffar en av dessa tre kameler så får man en achievement 'One Hump or Two'.
Räknade efter lite snabbt att jag har 18 dagar med daglig quester innan jag blir exalted med Ramkahen och mellan 10-28 dagar (beroende på hur många commendations jag kan skaffa mig varje dag) innan jag kan skaffa mig draken från Tol Barad. Som jag skrev i en tidigare post. Det är bara att nöta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar