onsdag 2 mars 2011

Epic Moments 1

Jag har en hel del minnen från tidiga WoW när jag var en alldeles nybakad NE hunter. Jag hade levlat upp i Teldrasil och hittat fram till Darnassus. Jag höll fortfarande på och försökte klura ut mina första förmågor och hur jag skulle använda dem. Världen kändes enormt stor och jag kände mig liten och svag och hade väl bara några coppar i fickorna och en liten väska jag fått som belöning för en quest. Efter att ha kört några quester  som hörde till Darnassus fick jag till slut en quest som pekade mig i riktning därifrån. Jag var som sagt väldigt ny i den här världen och det mesta var nyheter, hade inte ens ett pet ännu. En dag hittade jag ett ställe bakom banken som såg spännande ut. Jag sprang dit och kikade och plötsligt blev jag teleporterad någon annanstans. Jag hade ingen aning om var jag hamnat utan hoppade raskt tillbaka in i teleporten och befann mig snart i säkerhet igen. På kartan kunde jag se att jag hittat något som hette Rut'Theran Village. Väl tillbaka där uforskade jag en del i Rut'Theran Village. (lilla byn i söder)
















Jag hittade fram till en NPC som stod tillsammans med några fåglar. Klickade förhoppningsfullt på den men fick till svar att jag inte kunde flyga någonstans. Efter ett tag noterade jag att det fanns ett fartyg ute på vid piren som kom och gick med jämna mellanrum. Jag sprang dit och ställde mig att vänta. Efter vad som kändes som en evighet kom det ett fartyg och lade till. Jag klev ombord och straxt bar det iväg. Efter en stund kom jag fram till en annan pir. Jag hade kommit fram till Auberdine! En enormt lång pir.



















Jag såg ett annat fartyg och sprang fram dit och klev ombord och så bar det av igen. Nu seglade fartyget iväg och en karta kom fram och jag insåg att jag höll på att ta mig till nästa kontinent. Gulp! Väl framme vågade jag inte ens kliva av fartyget för på piren stod ett antal höglevlade NPC'r Jag kommer inte ihåg om jag kunde se deras level eller om det bara visades en dödskalle.

















Jag hade i alla fall upptäckt Menethil Harbor. Men jag ville så fort som möjligt tillbaka till den relativa säkerheten i Auberdine. Väl tillbaka i Auberdine så förstod jag att det var där jag skulle tillbringa den närmaste tiden med att levla upp från level 10. Jag såg på kartan igen och världen kändes ännu större än förut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar